dijous, 28 de març del 2013

Fent camí per l'Ampordà

http://youtu.be/N8wjREzJgPo      cliceu l'enllaç

CALA MONTJOI - TORRE DE NORFEU - CAP
DE NORFEU - CALA JÒNCOLS – REC DE JÓNCOLS – PLA DE LA GUARDIOLA – PLANS DE LES MAGINES - CALA MONTJOI

Diumenge, 17 de març de 2013

Seguint la tradició, us proposem continuar remuntant la costa cap al Cap de Creus, passant aquesta vegada per una zona poc coneguda i de gran interès, com es el Cap de Norfeu.

Enllaçarem les cales Montjoi i Jòncols, la darrera abans de Cadaqués, gaudint, si les condicions meterelògiques ens ho permeten, de grans panorames. El retorn el farem per l’interior, que malgrat allarga la sortida, considerem que compensa sobradament.

Sortirem doncs de la platja de Cala Montjoi, punt d’arribada de la sortida de l’any anterior,  seguirem la pista fins a la Punta de la Ferrera, per agafar ja el corriol del GR-92.  Resseguint la costa ran de mar, passarem per cala Gandalla i cala Pelosa. Abans del coll de Canadell, deixarem el GR, per iniciar la pujada a la Torre de Norfeu, que amb els seus 171 m, domina tot aquest sector de la costa.

Voltarem tota la península que constitueix el Cap de Norfeu, passant pel cap Gros, i la Trona, i de tornada cap el coll de Canadell, passarem per les Encantades i les Ermites.

En el coll, retrobarem el GR, que ens portarà fins a la platja de la Cala Jóncols on  podrem dinar tranquil·lament.

Des d’aquí, ens caldrà remuntar la pista fins al collet de la Cota 107, en que prendrem el camí que travessa el Pla de la Guardiola i el de les Magines. A la cota 250, prendrem, el camí que en forta baixada ens retornarà a la cala  Montjoi, punt d’inici de la sortida.