dissabte, 2 de juny del 2012

12-05-12 Lo Boumort.

LO BOUMORT (2077 m.) BTT              12‐05‐2012.

Ens situem al Coll de Llivia (1481 m). L’altre vehicle el tenim al mateix poble d’Organyà (528 m).
Estem fent, per trams i en btt , la travessa d’aquest bonic massís . L’anterior etapa va ser Montanisell—El Pitarell‐ Les collades ‐ coll de Llivia. Magnífics paisatges.
Ho estem tranquil∙lament per etapes per evitar la duresa de fer‐ho d’una sola tirada i poder gaudir del recorregut, encara que de tant en tant surt algun tram en que cal empènyer la bici, al menys en l’etapa d’avui. De totes maneres l’esforç queda sobradament compensat per l’enormitat dels paisatges que anem trobant.
Itinerari: Coll de Llivia‐Refugi de Boumort‐Cap de Boumort‐Coma de Castells‐Pas Comptador‐Prat Muntaner‐Cabó‐ Organya.
Distància: 39 km.

Temps total : de 5 a 6 hores.

Dificultat: Mitjana (menys el tram del prat comptador en que cal empènyer la bici)
Cartografia: Mapa Boumort (Editorial Piolet).

Sortim del coll de Llivia. El pendent es suau i constant per bona pista, i permet anar guanyant desnivell còmodament fins el refugi del Boumort. Les vistes cada cop son mes grandioses.
Al costat del refugi deixem la pista per enfilar a la nostra dreta una malmesa pista que va pujant cada vegada mes fort , per la coma del pi, fins que al final s’acaba pujant a peu. Arribem a un gran replà on deixem les bicis lligades al costat d’una tanca.
Acabem d’arribar al cim a peu. Està fent el típic temps de primavera. Això te l’avantatge de que no fa calor, però l’inconvenient de que de tant en tant descarreguen uns petits plugims i , justament quan arribem al cim no hi ha gaire visibilitat.
Un cop fetes les fotos de rigor tornem a les bicis. Donat que sembla que el temps s’aguanta decidim continuar. Acabem d’arribar a la coma de Castells, creuem novament la tanca i ara comença la part bici‐excursionista. S’atravesa de flanqueig la capçalera de la vall d’Inglada pel camí del pas comptador. Un bonic camí estret i aeri . Son de 30 a 40 minuts fins el prat Muntaner per un camí preciós per anar a peu, però molt incòmode en alguns trams per las bicis.
Un cop al prat Muntaner (1844 m.), disfrutem d’un merescut àpat, i un cop descansats enfilem la llarguíssima baixada fins el poble de Cabó i Organyà. Son 1000 m. aprox . de desnivell de baixada sempre per la pista principal fins a Cabó.
En la primera corba n’hi ha una bassa i una manguera on, tenim la sort de poder carregar aigua.
El temps cada cop s’està posant mes negre, però la baixada es molt ràpida i arribem a Cabó sense mullar‐nos.
Teníem pensat arribar a Organyà pel camí del carro, però decidim acabar per la carretera, que es poc transitada. Son 300 m. més de desnivell de baixada que sumem als 1000 m. d’abans.
Arribem a Organyà, on finalment al cap de poc ens espera la tant esquivada pluja.