divendres, 3 de febrer del 2012

12-01-28 Igualada-Cervera ( Camí de Sant Jaume )

CAMI DE SANT JAUME amb BTT

ETAPA 3 : IGUALADA‐CERVERA

‐Distància: 43 Km

‐Desnivell acumulat: 500 m.

‐Dificultat: Moderada. 99 % ciclable

Una bona part de l’itinerari discorre sobre asfalt.
N’hi ha un petit tros en que les marques ens desvien per un
corriol on millor anar a peu a estones.

‐Vehicles: No es necessari. Es pot anar i tornar en tren (a la anada en Fcc.
Catalans, a la tornada Renfe).
‐Descripció-

Des l’estació del tren a Igualada hem de recular fins l’Avinguda de Montserrat, on retrobem les marques.

Es qüestió d’anar sempre tot recte (vigilar algun tram en contra direcció).

Els carrers del centre d’Igualada que anem trobant son molts bonics i estan plens de activitat comercial.

Sortim d’Igualada per una zona amb chalets. Passarem pel costat de la bonica ermita de San Jaume de Sesoliveres. N’hi ha algun tram de carril bici.

Continuem envoltats de chalets i després trobem unes escales que, a peu, ens permeten salvar un petit desnivell. Som al convent de Clausura del Carmen.

Poc abans d’arribar a Sant Genis (km. 6,7), trobem la grata sorpresa de hi ha en funcionament un magnífic carril bici, que hem de seguir còmodament i sense cap dificultat passant per Jorba i que arriba fins a Santa Maria del Camí (km. 16,2). Aquí s’acaba el carril bici i seguim tranquil∙lament per l’antiga N‐II, avui en dia amb molt poc transit gràcies a l’autovia.

Un cop passat Porquerises comença una llarga i suau pujada, encara que una mica “machacona” per la seva monotonia, fins La Panadella, on trobarem tot el necessari per fer un bon descans (km. 24,2).

Afortunadament ara abandonem l’asfalt i continuem amb una agradable baixada per pista forestal seguint la vall del riu Ondara.

Combinant pistes i agradables carreteretes locals arribem i travessem Pallerols (km. 30) i Sant Antoni i Vilanova (km. 31,60).

Abans d’arribar a Vergós, la pista forestal que seguíem queda sobtadament tallada per un camp llaurat i les marques ens desvien a la dreta per un bonic corriol, però hi haurem de baixar de la bici en algun tram. Tot recte sortim a una pista mes ampla que a la dreta i en franca baixada ens porta a Vergós (km. 40) .

Aquí sortirem a una carretera local que ens torna a situar en la còmoda però monòtona antiga N‐II. Sort que es un petit tram de 2 km.

Entrem a Cervera en pujada (km. 42) i justament quan en terreny s’aplana som en una petita plaça on trobem a la nostra esquerra el casc antic i a la nostra dreta l’estació de la Renfe (Km 43)

Com que tenim el temps just per dinar donat que el tren surt a les 17 hores, i el següent es 3 hores després, deixem la visita al centre històric d’aquesta bonica població per la pròxima etapa.